Facturació
Pressupostos
Albarans
Despeses
Bé d'inversió
Comptabilitat
FacturaE
Signatura digital documents
Signatura electrónica
Inventari
Control d'estoc
IVA (303,390)
IRPF (130,100)
Ret.Lloguers (115,180)
Retencions IRPF (111,190)
Op. intracomunitàries (349)
Op. Terceres persones (347)
Clients
Proveïdors
Gestió documental
Importació/Exportació
Rebuts
Remeses
Devolucions SEPA
Dashboard
Informes
Control despeses i ingressos
Control horari
App Android/App iOS
Dins de la pestanya “Comptabilitat” de la pàgina d’inici de Contasimple, fes clic sobre “Emetre una nova factura”.
El número de la factura electrònica es crearà automàticament de manera correlativa i en ordre cronològic. Pots configurar el teu número de sèrie com vulguis fent clic a “Configurar factura”.
Si utilitzes vàries sèries de factures, selecciona o crea la teva sèrie. Per defecte, ja tens creada la sèrie de factures normals i factures rectificatives. Més informació sobre sèries de factures.
Data d’emissió de la factura electrònica. Per defecte, el programa mostrarà el dia d’avui. Pots canviar la data a través del calendari desplegable.
Data en què venç el pagament de la factura. Per defecte, el programa mostrarà la data de venciment a 30 dies. També pots seleccionar l’opció a 60 dies, 90 dies, sense data o posar la data que vulguis a través del calendari desplegable.
Contasimple utilitza el Pla General Comptable simplificat. La teva factura és de venda de productes? No fa falta que canviïs res. Factures un servei? Escull l’opció “705. Prestació de serveis” del desplegable. Altres opcions: Per exemple, si estàs emetent una factura d’alquiler, escull l’opció “752. Ingressos per arrendament”.
Selecciona el teu client de la llista desplegable. Si encara no l’has creat a la teva base de dades, fes clic a “Nou client”. La propera vegada només l’hauràs de seleccionar.
Pots escriure les notes privades que desitgis. Aquestes notes no es visualitzaran a la factura.
En el cas que una factura hagi de portar retenció d’IRPF, pots escollir el percentatge a la llista desplegable.
Si desitges afegir notes a la factura electrònica, pots crear-les fent clic a “Gestionar informació de la nota”. Molt útil per exemple per afegir el compte bancari on vols que el teu client realitzi l’ingrés, o per afegir qualsevol altra informació que vulguis que aparegui a la factura. La propera vegada, només hauràs de seleccionar-la de la llista desplegable.
Al fer clic sobre l’opció “Marcar factura com cobrada” podràs seleccionar el dia en què es va fer el pagament i el mètode de pagament utilitzat. Pots crear nous mètodes de pagament fent clic a “Nou mètode”.
Si ho desitges, pots sincronitzar el teu compte de Google Drive o Dropbox amb Contasimple per a què la teva factura pugi automàticament al teu núvol extern.
A “opcions avançades” trobaràs altres opcions relacionades amb l’impost de l’IVA: si la factura està exempta o no subjecta a IVA, si es tracta d’una factura intracomunitària o d’una exportació, entre altres.
Pots escriure el concepte del producte o servei, o bé seleccionar-lo del teu catàleg fent clic amb el cursor de l’esquerra. El preu, descompte i percentatge d’IVA s’importaran automàticament. Més informació sobre el catàleg de productes i serveis.
Fes clic a “Afegir un altre concepte” per crear una nova línia de concepte.
Preu unitari del producte o servei sense impostos. Si selecciones el teu producte o servei del teu catàleg, s’importarà automàticament.
Número d’unitats, hores, kg, litres, km… En el teu catàleg pots configurar el tipus d’unitat per cada un dels teus productes o serveis.
Pots configurar descomptes sobre un producte o servei específic en el teu catàleg, o bé afegir-lo manualment.
Pots configurar el percentatge d’IVA en el teu catàleg, o bé seleccionar-lo en el desplegable. Si has seleccionat com a regió fiscal Canàries, Ceuta o Melilla, tindràs l’opció d’IGIC o IPSI respectivament.
Si has seleccionat un percentatge de retenció d’IRPF, apareixerà automàticament calculat.
Fes clic a “Mostra edició avançada” si vols afegir una descripció detallada d’algun o tots els conceptes de la teva factura. O bé per poder afegir el recàrrec d’equivalència si ho necessites.
Afegeix fàcilment una descripció per algun o tots els teus conceptes fent clic al requadre que t’apareixerà a sota de cadascun d’ells.
Si ets proveïdor d’un comerciant minorista en règim de recàrrec d’equivalència, pots afegir el tipus de recàrrec seleccionant-lo en el desplegable que t’apareixerà després d’haver fet clic a “Mostra edició avançada”.
Una vegada hagis introduït totes les dades, fes clic a “inserir factura”.
Des del teu registre de factures emeses trobaràs més opcions a realitzar sobre la teva factura. A la dreta de cada fila on es troba la teva factura veuràs una sèrie d’icones:
Si no has marcat la factura com cobrada en el moment d’emetre-la, es registrarà amb l’estat “Pendent”. És a dir, que està pendent de cobrament. Per marcar la teva factura com a cobrada una vegada ja ha sigut emesa, fes clic a “Gestionar els cobraments de la factura” a la icona de les monedes que trobaràs a la dreta de la mateixa fila de la factura. Se t’obrirà una finestra nova on per defecte apareixerà com a quantitat cobrada el total de la factura. Si es tracta d’un cobrament parcial, canvia l’import manualment. En aquest cas, al registrar el cobrament l’estat canviarà a “Incomplet”.
Per defecte, el programa posarà com a data de cobrament el dia d’avui. Pots canviar-lo seleccionant el dia al calendari. Pots crear els teus mètodes de cobrament personalitzats perquè apareguin en un desplegable fent clic a “Nou mètode”. Una vegada hagis omplert les dades, fes clic a “Registrar”. Al tornar al teu registre de factures emeses, veuràs que l’estat de la factura ha canviat a “Complet” si el cobrament ha sigut pel total de l’import de la factura.
Sense targeta de crèdit · Sense compromisos